Zimowo - kilka ciekawostek o ogrzewaniu

Zimowo - kilka ciekawostek o ogrzewaniu czyli nagrzewnica na zużyty olej silnikowy rzy przeprowadzaniu napraw w samochodach, nie tylko tych osobowych, ale także ciężarowych czy na przykład w innych środkach transportu takich, jak autobusy i motocykle. Okazuje się, że bez dostępu do

Dodane: 11-05-2019 09:50
Zimowo - kilka ciekawostek o ogrzewaniu

nagrzewnica na zużyty olej silnikowy


Elektryczność samochodowa

Chociaż elektryk najczęściej jest kojarzony z montażem i naprawą instalacji elektrycznych to jego wiedza może okazać się bardzo istotna przy przeprowadzaniu napraw w samochodach, nie tylko tych osobowych, ale także ciężarowych czy na przykład w innych środkach transportu takich, jak autobusy i motocykle. Okazuje się, że bez dostępu do elektryczności w samochodzie nie moglibyśmy skorzystać ani z radia, ani na przykład z wycieraczek podczas niekorzystnej pogody. Elektryczność w autach jest bardzo rozpowszechniona i coraz więcej uwagi jej poświęcają osoby planujące wytwarzanie nowych modeli samochodów. Wprowadzone są już w życie auta, które nie korzystają z paliwa, a poruszają się właśnie dzięki elektryczności.


Rodzaje awarii pieców ciepłowniczych

nagrzewnica na zużyty olej silnikowy

Naprawa pieca ciepłowniczego może odbyć się po uprzedniej diagnostyce jego stanu i ustaleniu przyczyn awarii. Rodzaje awarii pieców ciepłowniczych mogą być bardzo różne, a od zakresu wykonanych prac będzie zależało, jak duże koszty trzeba będzie ponieść w związku z ich naprawą. Chyba najpoważniejsze awarie pieców ciepłowniczych związane są z powstawaniem w nich różnych nieszczelności, przez co piec nie może rozgrzewać się do pożądanej temperatury lub z podłączonych do niego elementów instalacji grzewczej zaczyna wyciekać woda. Wówczas zaczyna spadać ciśnienie na piecu co sprawia, że również zaczyna się obniżać wcześniej wytworzona temperatura. W związku z poważnymi konsekwencjami różnych awarii pieców ciepłowniczych warto po każdej zimie dokonywać ich przeglądu.


Konwekcja

Konwekcja

Osobny artykuł: Konwekcja.

Ponieważ przenikanie ciepła poprzez konwekcję odbywa się z jednoczesnym ruchem masy, wpływ na dynamikę tego procesu ma jeszcze jedna zmienna - rodzaj ruchu płynu. W konsekwencji konwekcyjny ruch ciepła jest procesem trudniejszym do opisania i modelowania niż proces przewodzenia. W dodatku parametry płynów wykazują zwykle większą zmienność w zależności od temperatury i ciśnienia niż współczynnik przewodzenia ciepła w ciele stałym. Jest to ważne ponieważ w procesie projektowania wymienników to właśnie na ten rodzaj ruchu można wpływać zmieniając parametry przepływu. Ruch ciepła przez konwekcję opisuje ogólne równanie:

Q ˙ = ? ? A ? ? T \displaystyle \dot Q=\alpha \cdot A\cdot \Delta T \displaystyle \dot Q=\alpha \cdot A\cdot \Delta T

gdzie:

? ? współczynnik wnikania ciepła (kW/m2K)

A ? powierzchnia wymiany ciepła (m2)

?T ? różnica temperatur (K).

Do obliczenia współczynnika wnikania ? wykorzystuje się liczby podobieństwa ? Nusselta, Prandtla, Reynoldsaa oraz inne. W literaturze dostępne są wzory korelacyjne umożliwiające wyznaczenie tych liczb z dużą dokładnością.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wymiennik_ciep%C5%82a



© 2019 http://jak-ogrzewac.masakra.com.pl/